Nak Jadi Usahawan Coklat Buatan Tangan?

Salam hujung mingguuu....

Semua orang bercita-cita nak buat extra income kan.. macam-macam cara orang buat, ada yang masuk MLM, ada jadi agen insurans, ada yang balik kerja jual burger, jadi tenaga pengajar kelas tusyen dan banyak lagi lah..

Tapi, kawan saya pulak memilih bisnes coklat hand made sebagai sumber pendapatan.

Anda tahu tak sebab apa syok sangat buat bisnes ni?

Saya nak kongsi dengan anda kisah kawan saya ini dalam artikel saya kali ini..

Jika anda seorang surirumah sepenuh masa, inilah peluang anda menambah pendapatan keluarga! Semasa anak tidur, anda boleh buat coklat ni. Jika anda sudah mempunyai kerja tetap, gunakan ruang waktu yang ada di rumah untuk siapakan tempahan coklat anda. Anda nak tahu ada kawan saya tu jalankan bisnes coklat ni hanya part time je! Duit gaji dia tak usik pun.. Best tak? hehe!

========================================================
# Margin Keuntungan Anda Tentukan Sendiri!
========================================================
OK katakan sepeket coklat compound berharga RM18.00 boleh
menghasilkan 90 biji coklat. Sekiranya anda menjual RM1.00 sebiji coklat bermakna :

90 x RM1.00= RM90.00

Berapa keuntungan yang anda perolehi? YA!!!RM72.00!
lebih daripada 150% kan ? Tu la sebabnya saya buat bisnes coklat ni

(Biasa tempahan coklat doorgift= 1000-1500 biji!)

========================================================
# Sentiasa Ada Permintaan!
========================================================
Benar!

Coklat buatan tangan memang tengah hot la sekarang ni.
Ada yang nak buat coklat untuk dijadikan :


  • Hantaran tunang
  • Hantaran perkahwinan
  • Doorgift atau cenderahati
  • Hadiah harijadi


Pendek kata sekarang ni coklat hand made memang laku! Andaikata anda serius untuk menjadi seorang usahawan coklat inilah masanya!

========================================================
# Anda TIDAK Perlukan Pekerja Extra!
========================================================
Memang benar!

  • Kawan saya hanya menjalankan bisnes ni sorang- sorang jer.
  • Tak perlu pikir nak bayar gaji pekerja pun.
  • Anda lah bos anda lah juga pekerja.
  • Anda yang tetapkan masa bisnes anda sendiri.

Seronok kan anda cuma perlu bekerja macam ni sahaja?

Bagaimana sekarang?

Anda dah faham kenapa saya syok giles buat bisnes coklat ni! Anda pun mesti tak sabar-sabar untuk memulakan langkah pertama menjadi usahawan coklat!

Jika anda berminat untuk buat bisnes coklat buatan tangan, saya sangat syorkan anda untuk singgah ke website ini dan baca penerangannya >>Panduan Bisnes Coklat Buatan Tangan<<

Semoga berjumpa lagi di lain masa dengan info-info berkaitan bisnes coklat hand made dari saya. Salam kejayaan untuk semua peminat coklat dan bagi mereka yang ingin belajar cara membuat coklat home made.



Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Buat Coklat Handmade | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO